fbpx
 

Zarządzanie nieruchomościami i obsługa finansowo-księgowa wspólnot mieszkaniowych

Zarządzanie nieruchomościami i obsługa finansowo-księgowa wspólnot mieszkaniowych to coś więcej niż tylko ewidencja zdarzeń gospodarczych. Wraz z MAESTRO Nieruchomości zyskasz nie tylko pełną kontrolę, ale także profesjonalne wsparcie w zakresie zarządzania nieruchomością mieszkaniową oraz księgowości i finansów.

Nasza oferta obejmuje m.in.:

  • Ustalenie aktualnego stanu faktycznego nieruchomości, prowadzenie wykazu lokali, właścicieli lokali i najemców w lokalach mieszkalnych
  • Zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne, zgodnie z wymogami prawa budowlanego
  • Utrzymanie w należytym stanie porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń, chodnika przed budynkami, a innych terenów – jeżeli obowiązek taki wynika z zawartych umów, bądź z postanowień ustaw (do obowiązków należy zawieranie umów związanych z realizacją tego zadania poprzez zlecenie wykonywania czynności podmiotowi, który w zakresie swojej działalności zawodowej trudni się wykonywaniem takich czynności ewentualnie poprzez angażowanie dozorcy lub wybór innej formy działania);
  • Zapewnienie dla nieruchomości wspólnej dostawy energii elektrycznej, energii cieplnej, wody, odprowadzania ścieków i wywozu nieczystości
  • Zapewnienie  dla  nieruchomości  wspólnej  usług  kominiarskich  i  innych  usług  związanych z funkcjonowaniem urządzeń technicznych nieruchomości wspólnej
  • Ubezpieczenie części wspólnych budynku zgodnie z podjętą uchwałą danej Wspólnoty Mieszkaniowej
  • Regulowanie ciążących na nieruchomości wspólnej podatków i innych opłat publicznoprawnych przypadających od nieruchomości wspólnej, chyba, że są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali
  • Przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań danej Wspólnoty Mieszkaniowej przy współudziale Zarządu, w tym przygotowanie wszelkich niezbędnych dokumentów  i udzielenie pomocy prawnej, niezbędnej do skuteczności podjętych uchwał
  • Otwarcie i prowadzenie rachunku bankowego dla danej Wspólnoty i dokonywanie  rozliczeń poprzez ten rachunek bankowy, z tym, że dla funduszu remontowego  powinien być prowadzony odrębny rachunek
  • Prowadzenie  ewidencji księgowej księgowości zgodnie z obowiązującymi przepisami
  • Sporządzanie sprawozdań finansowych
  • Pobieranie i windykacja należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości
  • Wynajmowanie pomieszczeń w nieruchomości wspólnej, zgodnie z uchwałą danej Wspólnoty
  • Opracowywanie, wdrażanie lub zatwierdzanie programów zabezpieczeń lub programów ochrony dla danej nieruchomości
  • Sporządzanie naliczeń miesięcznych na eksploatację, fundusz remontowy oraz media, zgodnie z podjętymi uchwałami wspólnoty mieszkaniowej
  • Przygotowanie niezbędnych danych do opracowania rocznego planu rzeczowo – finansowego danej Wspólnoty na rok następny, a także rozliczanie rocznego planu rzeczowo – finansowego za rok poprzedni, w tym funduszu remontowego
  • Prowadzenie rozrachunków z kontrahentami i współwłaścicielami wspólnoty
  • Prowadzenie rachunku bieżącego wspólnoty mieszkaniowej wraz z indywidualnymi rachunkami bankowymi oraz ich rozliczenia
  • Rozliczanie z właścicielami lokali opłat z tytułu kosztów zarządu nieruchomością  wspólną
  • Windykacja opłat należnych od właścicieli lokali – także w postępowaniu sądowym
  • Analiza sald rozrachunków z właścicielami wspólnoty mieszkaniowej i kontrahentami
  • Dokonywanie odczytów mierników zużycia energii elektrycznej i cieplnej
  • Sporządzanie not księgowych, faktur, rachunków
  • Windykacja należności, sporządzanie wezwań do zapłaty, upomnień, przedsądowych wezwań do zapłaty etc.
  • Zaopatrzenie właścicieli lokali w książeczki opłat;
  • Prowadzenie rejestru zakupu i rejestru sprzedaży w przypadku, gdy wspólnota mieszkaniowa jest płatnikiem podatku od towarów i usług
  • Sprawdzanie otrzymanych od dostawców lub wykonawców rachunków, faktur  i innych dokumentów, weryfikowanie ich oraz dokonywanie zapłaty i rozliczeń z tego tytułu
  • Rozliczanie zaliczek wniesionych przez członków wspólnoty mieszkaniowej
  • Sporządzanie indywidualnych form sprawozdania finansowego na potrzeby Zarządu wspólnoty mieszkaniowej
  • Możliwość automatycznego wysyłania comiesięcznych naliczeń dla współwłaścicieli wspólnoty mieszkaniowej
  • Udzielanie informacji księgowych właścicielom lokali nt. stanu rozrachunków, sposobu rozliczania mediów, naliczania zaliczek itp.
  • Posiadamy możliwość windykacji w formie przypomnień sms
  • Sporządzanie zestawień sald i obrotów kont księgowych
  • Naliczanie odsetek od nieterminowych wpłat zgodnie z kodeksem cywilnym, bądź uchwałą wspólnoty mieszkaniowej
  • Księgowanie wpłat od właścicieli wspólnoty mieszkaniowej
  • Sporządzanie planów gospodarczych zarządu nieruchomością wspólną
  • Prowadzenie budżetu wspólnoty mieszkaniowej wraz z okresowym raportowaniem
  •  Występowanie do danej Wspólnoty  Mieszkaniowej i poszczególnych właścicieli  o przedstawienie niezbędnej  dokumentacji, informacji oraz danych, itp. przy podejmowaniu działań w sprawach  dotyczących interesu danej Wspólnoty, a niezbędnych do prawidłowego administrowania i zarządzania  nieruchomością